VIDEOPRODUKTION

EMPLOYER BRANDING I BYGGEBRANCHEN

FÅ DE RETTE FOLK MED OMBORD – OG FÅ DEM TIL AT BLIVE

I byggeriet er der ikke altid en dedikeret HR- eller marketingafdeling. I stedet er det projektlederen, der står med ansvaret for at sikre, at der er nok og de rigtige hænder på opgaven.

Employer branding handler ikke om buzzwords. Det handler om at gøre det lettere at tiltrække, fastholde og klæde nye medarbejdere på – visuelt, enkelt og effektivt. Så du kan holde fremdrift og få dine folk til at fungere sammen fra dag ét.

Hvad er employer branding – og hvorfor er det vigtigt i byggeriet?

Forestil dig, at folk møder jeres virksomhed og spændende byggeprojekter allerede før de har sendt en ansøgning – og ved, hvordan I arbejder, hvad I står for, og hvorfor de skal vælge jer.

Det er employer branding – gjort på en måde, som er relevant for byggepladsen. Ikke fyldt med floskler, men med film og billeder, der viser jeres folk, jeres hverdag og jeres sammenhold.

3 områder hvor employer branding gør en forskel

Tiltrækning – også af elever og udenlandske medarbejdere

  • Udenlandske bygningsarbejdere vil gerne vide, hvad de går ind til. Vis dem jeres standarder, samarbejde og vilkår – det skaber tryghed og gør det lettere at rekruttere internationalt.
  • Unge og elever vælger med hjertet. Vis hvorfor de skal vælge jeres byggeplads som læringssted – hvor de bliver taget alvorligt, får ansvar og bliver en del af fællesskabet.

Fastholdelse – vis at man er en vigtig del af holdet

Folk bliver, hvor de trives. Film og billeder, som viser jeres kultur, stolthed og fællesskab, styrker tilhørsforholdet og gør, at folk føler sig set og værdsat. 

Gode kollegaer og spændende arbejdsopgaver kan til en vis grænse kompensere for andre ansættelsesforhold.

Vis det gode sammenhold frem til potentielle ansøgere.

Onboarding – få nye folk hurtigt i gang

Jo hurtigere nye medarbejdere forstår hvordan I gør tingene, desto hurtigere bliver de en gevinst for holdet.

Brug enkle onboardingfilm til at forklare det basale – regler, sikkerhed, samarbejdsform – og undgå unødvendige misforståelser og opstartsproblemer.

Forklar hvordan i arbejder sammen og hvad i forventer af hinanden. Det gør det nemmere for de nye, når de skal lære virksomheden at kende.

Hvordan arbejder vi med employer branding i byggeriet?

Hos SIGNAfilm arbejder vi hands-on og med et simpelt setup. Vi producerer nemlig film og billeder fra jeres virkelighed – ikke med skuespillere eller polerede kulisser. 

Vi dokumenterer arbejdet på byggepladsen, viser stemningen, fortæller medarbejdernes historier og hjælper jer med at få nye folk godt i gang.

Bruger I allerede vores timelapse-løsning? Perfekt – så kan vi bruge materialet fra jeres projekter og vi kan så supplere det med korte, målrettede videooptagelser, hvor jeres medarbejdere indgår.

Typiske formater som vi producerer til byggebranchen:

  • Sådan arbejder vi” – portrætter af folk og processer
  • Velkommen til byggepladsen” – onboardingfilm for nye (og især udenlandske) medarbejdere
  • Din fremtid starter her” – film målrettet unge og elever
  • Hvordan er mulighederne” – film om kulturen og muligheder for faglig eller personlig udvikling 
Employer branding i byggebranchen - tiltrækning af kompetencer

REFERENCER: Employer branding i praksis

Raundahl & Moesby

Hvordan er det at være praktikant hos Raundahl & Moesby. Hør hvad man kan forvente, som praktikant

Egil Rasmussen

Sådan er det at være servicetømrer i Egil Rasmussen koncernen. Hvordan er det at være her?

Züblin

Spændende oplevelser venter hos Züblin. I filmen lærer du lidt om, hvad du kan forvente dig!

Kom godt i gang med employer branding!

Hos SIGNAfilm vil vi gerne hjælpe dig godt i gang med din virksomheds employer branding-strategi. I vores e-bog, som du kan downloade gratis, finder du guides, cases og inspiration til hvordan du kan styrke din employer branding.

Eksemplerne er ikke kun om byggebranchen, så du kan blive inspireret af  overvejelser fra andre brancher.

 

Hvad koster det
– og hvad kræver det af dig?

Du skal ikke tænke på manus eller teknik – det klarer vi.
Og vi gør det ikke sværere end det er!

Vi står for:

  • Planlægning og konceptualisering
  • Filmoptagelser fra byggepladser og arbejdssituationer
  • Redigering og farvejusteringer af filmmaterialet
  • Levering af færdigt redigeret indhold
  • Versioner klar til brug på sociale medier, website og til onboarding

 

Prisniveau:
Fra 25.000 kr. – afhængigt af antallet af film og dine ambitioner.

Employer branding i byggebranchen - rekruttering

Uanset om du skal tiltrække en byggeleder forskellige håndsværkskompetancer eller elever/praktikanter, så kan employer branding hjælpe din ansøgere, når de skal vælge mellem din eller andre virksomheder i byggebranchen.

Jens Ole Bie | SIGNAfilm

Klar til at styrke dit team – og tiltrække de rigtige?

Employer branding er ikke bare nice to have – det er en strategisk genvej til en velfungerende byggeplads, hvor folk ved, hvad der forventes af dem, og har lyst til at være.

Kontakt mig for at diskutere, hvordan vi kan hjælpe med at styrke dit employer brand.

Jens Ole Bie
Business Unit Manager
Mail: 
jens.ole@signafilm.dk
Telefon: +45 4050 3222